عکس های جالب و دیدنی

بهترین عکس ها از بهترین سوژه ها-با رزولیشن فول اچدی

عکس های جالب و دیدنی

بهترین عکس ها از بهترین سوژه ها-با رزولیشن فول اچدی

اتومبیلی که درخاک کاشته و رشد می‌کند



مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، طرحی مفهومی ارائه داد که همه را شگفت‌زده کرد. این خودروی مفهومی که قرار است نماد حرکت مرسدس‌بنز به سمت تولیدات سبز باشد، بایومی (Biome) نام دارد. در طراحی بدنه بایومی از مراحل رشد یک دانه گیاه دولپه‌ای (مانند لوبیا) الهام گرفته شده است.



نشریه دانستنیهای همشهری می نویسد: در صورت ساخت این خودرو، قرار است قطعات مختلف بدنه از جنس مواد سازگار با محیط‌زیست باشند که خود گیاهان آنها را ساخته‌اند! البته این گیاهان قبلا در آزمایشگاه دستکاری ژنتیکی می‌شوند، سپس دانه گیاه ترنس‌ژنیک در محیط مناسب رشد داده می‌شود. بدنه از دو دانه اصلی رشد داده می‌شود که یکی از آرم بنز در جلوی ماشین و دیگری از عقب ماشین، رشد می‌کند.

دانه جلویی، داخل ماشین و دانه عقبی هم بدنه بیرونی ماشین را خواهد ساخت. البته این ایده هنوز در مرحله مفهومی قرار دارد و تا رسیدن ما به آن حد از دانش ژنتیک که بتواند چنین کاری را انجام دهد، چندسالی زمان نیاز است. ولی با این‌وجود، طرحی شماتیک از این خودرو در نمایشگاه طراحی خودروی لس‌آنجلس به نمایش درآمد که در کنار این توضیحات، بسیاری از مشتاقان این صنعت را شگفت‌زده کرد.

تصور کنید چند دهه بعد، سفارش خرید خودرویی را می‌دهید و در عوض دانه‌ای به در منزل شما پست می‌شود و می‌توانید آن را بکارید و در آخر فصل هم ماشین درو کنید! دانه‌هایی که با رشد آنها قطعات بدنه خودرو به‌وجود می‌آیند، در آزمایشگاه کشت می‌شوند و فیبرهای زیستی نام دارند که از فلز و پلاستیک سبک وزن‌تر بوده اما استحکام آنها بیشتر از فولاد است. همچنین چرخ‌های خودرو نیز از چهار دانه مجزا رشد خواهند کرد.

البته در این طرح، تنها بدنه است که از جنس مواد سازگار با محیط زیست خواهد بود و موتور باید همچنان فلزی باشد. اما بنز برای اینکه پکیج‌اش کامل باشد، برای سوخت این خودرو هم ماده‌ای به نام نکتارزیستی ۴۵۳۴ در نظر گرفته که هیچ نوع آلودگی زیست‌محیطی ندارد و اکسیژن بیرون می‌دهد. روکش‌های پارچه‌ای بایومی هم نسوج کاملا زیستی خواهند بود که باز هم از دانه‌های گیاهی ترنس‌ژنیک به‌وجود می‌آیند.





برای مشاهده سایر عکس ها کلیک کنید


نظرات 1 + ارسال نظر
جوکر 25 دی 1389 ساعت 09:53 ب.ظ

ببینید و بخندید به این لینک:
نظر هم ندادید ندید فقط بخندید کافیه

با تشکر از تشریف فرمایی شما :

http://www.thoughts.com/hads

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد